Ajankohtaista

STY: Suomi tarvitsee kunnianhimoiset uusiutuvan energian 2030-tavoitteet - päätökset viimeistään vuonna 2017

18.3.2015

Suomen Tuulivoimayhdistys (STY) linjaa hallitusohjelmatavoitteissaan, että tuulivoimarakentamisen edellytysten turvaamiseksi kunnianhimoisista uusiutuvan energian tavoitteista tulee päättää pian. Vuoden 2030 tuulivoimatuotannon tavoitteeksi tulee asettaa 15 - 30 TWh.

Suomen Tuulivoimayhdistys ry valitsi uuden hallituksen

12.3.2015

Suomen Tuulivoimayhdistys ry (STY) valitsi uuden hallituksen vuosikokouksessaan 10.3.2015. Yhdistyksen puheenjohtajana jatkaa viidettä kautta TuuliWatti Oy:n toimitusjohtaja ja St1:n energiajohtaja Jari Suominen.

Suomella kirittävää uusiutuvan energian edistämisessä

3.3.2015

Konsulttiyhtiö Ernst & Young julkaisi tänään uusimman maailmanlaajuisen RECAI-raporttinsa, jossa vertaillaan maiden menestymistä uusiutuvan energian edistämisessä. Raportti julkaistiin nyt jo 43. kertaa. Aiempien vuosien tapaan Suomi sijoittuu vertailun häntäpäähän sijalle 36/40, Romanian ja Saudi-Arabian väliin.

Tuulivoima maksaa tukensa takaisin

19.2.2015

Yhteiskunta tukee tuulivoimaa uusiutuvan energian tuotantotuella, jota maksetaan tuotetun energian mukaan. Maksettu tuki on hyvä sijoitus tulevaisuuteen, sillä tukieurot saadaan takaisin mm. halvemman sähkön muodossa. Polttoainevapaa ja muuttuvilta kustannuksiltaan halpa tuulivoima syrjäyttää sähkömarkkinalta kalliimpaa...

Tuulivoima-asentajan ammattitutkintoon valmistava koulutus

13.2.2015

Koulutuksen tavoitteena on antaa opiskelijalle hyvät ammatilliset perustiedot ja taidot tuulivoima-asentajan ammattiin liittyvistä töistä.

Koulutus alkaa 9.4.2015.

Haku koulutukseen päättyy 22.3.2015