Tuulivoima leikkauslistalla – koko Suomen investointiympäristö kärsii

28.5.2015

Hallitusneuvottelijat ovat julkistaneet leikkauslistansa, jonka mukaan tuulivoiman tukea leikataan. Käytännössä tariffiin oikeutetun kapasiteetin määrää pienennettäisiin noin viidenneksellä. Päätöksellä on hyvin kauaskantoiset vaikutukset, sillä Suomen maine epävakaana investointiympäristönä vähentää...

Tuulivoima tuo miljardien investoinnit

23.4.2015

Tuulivoima-ala investoi Suomeen viime vuonna yli 300 miljoonaa euroa. Lisärakentamisen myötä Suomeen investoidut euromäärät kasvavat, ja kuluvana vuonna suomalaiseen tuulivoimaan sijoitetaankin arviolta jo yli 600 miljoonaa euroa. Myös alan työllisyysluvut ovat hyvässä kasvussa.

STY: Suomi tarvitsee kunnianhimoiset uusiutuvan energian 2030-tavoitteet - päätökset viimeistään vuonna 2017

18.3.2015

Suomen Tuulivoimayhdistys (STY) linjaa hallitusohjelmatavoitteissaan, että tuulivoimarakentamisen edellytysten turvaamiseksi kunnianhimoisista uusiutuvan energian tavoitteista tulee päättää pian. Vuoden 2030 tuulivoimatuotannon tavoitteeksi tulee asettaa 15 - 30 TWh.

Suomen Tuulivoimayhdistys ry valitsi uuden hallituksen

12.3.2015

Suomen Tuulivoimayhdistys ry (STY) valitsi uuden hallituksen vuosikokouksessaan 10.3.2015. Yhdistyksen puheenjohtajana jatkaa viidettä kautta TuuliWatti Oy:n toimitusjohtaja ja St1:n energiajohtaja Jari Suominen.

Suomella kirittävää uusiutuvan energian edistämisessä

3.3.2015

Konsulttiyhtiö Ernst & Young julkaisi tänään uusimman maailmanlaajuisen RECAI-raporttinsa, jossa vertaillaan maiden menestymistä uusiutuvan energian edistämisessä. Raportti julkaistiin nyt jo 43. kertaa. Aiempien vuosien tapaan Suomi sijoittuu vertailun häntäpäähän sijalle 36/40, Romanian ja Saudi-Arabian väliin.