FI
FI | EN

News

Marja Kaitaniemi valittiin Suomen Tuulivoimayhdistyksen uudeksi puheenjohtajaksi

May 22, 2018

TuuliWatti Oy:n hankekehityspäällikkö Marja Kaitaniemi valittiin Suomen Tuulivoimayhdistys ry:n (STY) uudeksi puheenjohtajaksi yhdistyksen hallituksen kokouksessa maanantaina 21.5. Kaitaniemi on aiemmin toiminut STY:n hallituksen varapuheenjohtajana sekä aktiivisesti yhdistyksen valiokunnissa.

Suomen Tuulivoimayhdistyksen hallitus valitsi kokouksessaan uudeksi puheenjohtajakseen Marja Kaitaniemen. Kaitaniemellä on vahva uusiutuvan energian osaaminen niin tuulivoimahankekehityksen kuin energia- ja ilmastopolitiikan sekä sidosryhmäyhteistyönkin osa-alueilta.  ST1 Renewable Energyn ja TuuliWatin hankekehityspäällikkönä Kaitaniemi vastaa TuuliWatin hankekehityksestä Pohjoismaissa.

”On hienoa aloittaa puheenjohtajakausi koko tuulivoima-alaa koskevassa murrosvaiheessa. Eduskunta käsittelee parhaillaan uutta tarjouskilpailuun perustuvaa tuotantotukea, joka toimisi siltana syöttötariffin ja markkinaehtoisten tuulivoimainvestointien välillä. Tuulivoiman tuotantokustannukset ovat laskeneet viime aikoina niin nopeasti, että sillä tulee olemaan merkittävä rooli energiamurroksessa”, summaa Kaitaniemi.

Kaitaniemi seuraa tehtävässä TuuliWatti Oy:n toimitusjohtajaa ja St1:n Nordicin energiajohtajaa Jari Suomista, joka toimi yhdistyksen puheenjohtajana seitsemän vuotta. STY:n hallituksen varapuheenjohtajaksi valittiin Taaleri Pääomarahastot Oy:ssä salkunhoitajana toimiva Jenny-Li Holmström.

Lisätietoja:

Marja Kaitaniemi