Suunnittelussa olevat hankkeet

STY:n puolivuosittain tekemän tuulivoimahankekatsauksen mukaan vuoden 2023 loppuun mennessä Suomessa oli julkaistu suunniteltuja maatuulivoimahankkeita yli 68 800 megawattia (MW). Merelle suunniteltuja hankkeita yli 65 500 MW.

Lataa yhteenveto Suomeen suunnittelussa olevista hankkeista alta (päivitetty 1/2024). Tiedot on päivittänyt Sweco. Hankelista päivitetään kaksi kertaa vuodessa. Seuraavan kerran hankelista päivitetään elokuussa 2024 ja sen voi tilata jo etukäteen.

Lataa yhteenveto

Tuulivoimahankkeet kartalla löytyvät täältä.

Hankelistan voi tilata excel-muodossa STY:ltä (500 € + alv). Hankelista on maksuton STY:n yritysjäsenille ja löytyy Extranetistä. (Extranetin kirjautumislinkin saat jäsenpalveluista). Lista toimitetaan pyynnöstä viranomaisille ilmaiseksi.

Tilaukset ja pyynnöt pyydetään osoitteeseen tuuli@tuulivoimayhdistys.fi.