Tietoa meistä

Yhdistys

Suomen Tuulivoimayhdistys on 1988 perustettu tuulivoima-alan edunvalvontajärjestö, joka tasaa tietä suomalaiselle tuulivoimalle ja jakaa tietoa alan ajankohtaista asioista.

Tietoa meistä

Suomen Tuulivoimayhdistys ry (STY) on tuulivoima-alan edunvalvontajärjestö, joka kokoaa yhteen tuulivoima-alasta kiinnostuneita yksityishenkilöitä, yrityksiä ja muita tahoja. Vuonna 1988 perustettu yhdistys jakaa tietoa, ja tukee tuulivoima-alan kehitystä ja toimintaa Suomessa. Yhdistyksellä on kahdeksan työntekijää, joiden pääpaikka on Jyväskylässä.

STY:n visiona on

• Rakentaa suomalaisille puhdasta ja turvallista omaa energiantuotantoa.
  • Työllistää luomalla kotimaista kannattavaa uusiutuvan energian liiketoimintaa.
  • Toteuttaa puhtaampaa huomista jo tänään.

Suomen Tuulivoimayhdistyksen strategiana on vahvaa kasvua vuoteen 2030

Tutustu strategiaamme

Jäsenyys

STY:n jäsenmäärä on kasvanut viime vuosina kovaa vauhtia. Tällä hetkellä yhdistyksellä on yli 160 henkilöjäsentä sekä yli 140 yritys- ja yhteisöjäsentä. Jäsenyritysten kirjo on laaja: voimala- ja komponenttivalmistajista hanketoimijoihin, laki- ja konsulttitoimistoista kuljetus- ja nostoyrityksiin. Joukossa on myös kuntia ja oppilaitoksia. Jäsentensä tuella STY on tuulivoima-alan johtava ja näkyvä vaikuttaja.

STY:n jäsenet saavat ensikäden tietoa ajankohtaisista asioista ja pääsevät yhdistyksen kautta vaikuttamaan uusien toimintatapojen ja -linjausten suunnitteluun ja toteuttamiseen. Jäsenet saavat näkyvyyttä verkkosivuilla ja yhdistyksen toimittamassa Tuulivoima -lehdessä. Yhdistyksen tapahtumat ja jäsenillat tarjoavat erinomaisia mahdollisuuksia tiedonhankintaan ja verkostoitumiseen alan toimijoiden kesken. STY:n jäsenenä olet viemässä suomalaista tuulivoima-alaa kohti tulevaisuuden tuulia!

Tutustu yhdistyksen jäsenetuihin ja jäsenmaksuihin.